Volvo Cars voegt Microsoft Skype voor Bedrijven toe aan zijn 90-modellen

Premiumconstructeur Volvo Cars heeft aangekondigd dat het Skype voor Bedrijven, Microsofts toonaangevende collaboratieve productiviteits-app, gaat installeren in zijn modellen van de 90-reeks. Volvo Cars is de eerste autofabrikant die een dergelijke productiviteitstool lanceert voor in de wagen

Volvo luidt een nieuw tijdperk in voor productiviteit in de wagen

"Het is ons allemaal al wel eens overkomen. U zit in de wagen en probeert deel te nemen aan een telefonische vergadering. Maar dan vergeet u die lange pincode om deel te nemen, drukt u ergens op een verkeerd knopje of laat u uw telefoon uit uw handen vallen. Niet meteen de beste manier om aan dat belangrijke telefoontje in de wagen te beginnen ... Bovendien hebt u uw aandacht niet bij wat het belangrijkst is: de weg. Met Skype voor Bedrijven is dat voortaan verleden tijd", zegt Anders Tylman-Mikiewicz, Vice President Consumer Connectivity Services bij Volvo Car Group.

 

Skype voor Bedrijven wordt professioneel benut door miljoenen personen overal ter wereld. In de Volvo-modellen van de 90-reeks zien de gebruikers welke meetings ze gepland hebben en wie de deelnemers zijn en kunnen ze deelnemen met één tik op het grote centrale display.

 

"Skype voor Bedrijven is opnieuw een grote stap voorwaarts voor ons aanbod aan connectiviteit en communicatie in de wagen. Nu ook autonome wagens steeds dichterbij komen, zien we een toekomst waarin flexibele productiviteitstools voor de wagen het aantal uren op kantoor kunnen reduceren. Dit is het begin van een volledig nieuwe kijk op onze tijd in de wagen", zegt Anders Tylman-Mikiewicz.

 

De manier waarop Volvo Cars technologie toepast in zijn wagens is gestoeld op de wens om het leven van de klant gemakkelijker en veiliger te maken door de nieuwste relevante innovaties op een slimme manier toe te passen.

 

Volvo’s partnerschap met Microsoft omvat ook de mogelijkheid om gebruik te maken van Cortana, Microsofts slimme persoonlijke assistent, waarbij het expliciet de bedoeling is om naadloze spraakherkenning en contextuele inzichten toe te voegen om de dagelijkse behoeften van de gebruikers actief te voorspellen en zo hun activiteiten te ondersteunen.

 

"Met zijn inzicht dat de aard van onze professionele activiteiten steeds mobieler wordt, speelt Volvo Cars een toonaangevende rol. We moeten steeds vaker overal productief zijn, ook in de wagen", zegt Ben Canning, Director of Product Management voor Skype voor Bedrijven bij Microsoft. "We zijn dan ook bijzonder opgetogen deze moderne vergadervorm te kunnen inbouwen in de wagens van Volvo."

 

Samen met Microsoft en Ericsson, die Volvo Cars cloudgebaseerde oplossingen bezorgen, blijft de Zweedse onderneming vooruitziende diensten en functies ontwikkelen en implementeren voor zijn groeiende klantenbestand.

"Communicatie in de wagen is iets waarmee we al jarenlang bezig zijn bij Volvo, van de ingebouwde telefoons in de jaren 80 en begin jaren 90 tot ons standaard aangeboden handenvrij systeem via Bluetooth®. We begrijpen hoe belangrijk het is om het leven onderweg gemakkelijker te maken en focussen tegelijk maximaal op veiligheid en het reduceren van verstrooidheid", voegt Anders Tylman-Mikiewicz eraan toe.