/ 01 feb 17

Volvo Cars wil u met de V90 Cross Country uw passie laten herontdekken

Premiumautobouwer Volvo Cars daagt met de V90 Cross Country-campagne het publiek uit om hun passie te herontdekken.

Herontdek uw passie!

Uit internationaal onderzoek door Volvo Cars blijkt dat zes op tien mensen meer buitenactiviteiten willen uitoefenen. Wandelen, lopen en fietsen staan daarbij bovenaan het lijstje. 68 procent van de ondervraagden die hun hobby's geen voorrang kunnen geven zegt dat zijn job te veel tijd vergt. Volvo lanceert daarom de nieuwe V90 Cross Country-campagne, die mensen stimuleert om opnieuw op zoek te gaan naar de passie en avonturen die vroeger een belangrijke plaats innamen in hun leven.

 

"De meesten onder ons kiezen voor een carrière in plaats van een skiërs- of surfersbestaan. Sommigen verliezen bij die keuze voor een comfortabel leven ook hun gevoel voor avontuur. Deze campagne herinnert ons eraan dat het nu is dat we moeten kiezen voor de mensen en de passies die we koesteren om alles uit het leven te halen", zegt Thomas Andersson, Vice President Global Marketing bij Volvo Car Group.

Geïnspireerd op de ideeën van de overleden Britse filosoof Alan Watts wil de nieuwe campagne mensen aanzetten om hun vergeten passies te herontdekken, om na te denken over hun prioriteiten in het leven en om meer in het moment te leven.

 

"Zonder terug te vallen op clichébeelden van landelijke taferelen of offroadkwaliteiten wordt de V90 Cross Country voorgesteld als 'The Get Away Car', die mensen uit hun drukke levens haalt om terug in evenwicht te komen", zegt Thomas Andersson.

 

De campagnefilm, die opgenomen werd in en rond het Canadese Vancouver, volgt vier businessprofessionals die hun oude geliefden en passies herontdekken. Ze laten de stad achter zich om eropuit te trekken met hun Volvo V90 Cross Country en te gaan surfen, vissen en fotograferen.

 

De beelden worden ondersteund door de iconische 'Live Fully Now'-speech van filosoof Alan Watts uit 1959, waarin hij het publiek ontmoedigt om te leven voor de toekomst, maar aanmoedigt om volop in het moment te leven en te focussen op wat ze graag doen. De boodschap is duidelijk: "Je leeft totaal niet, tenzij je erin slaagt om volledig nu te leven."